Kuratorn

Va hos kuratorn idag. Det va skönt. Inte för att det fick bort saknaden men det känns väl som att man kommer någon vart iallafall. Det är jobbigt att gå runt och fortfarande vara lika kär som när det tog slut men det försvinner väl.
Har suttit och lyssnat på vissa låttexter och helt plötsligt förstår jag texter på låtar jag hört en miljon gånger. För jag går igenom exakt det dom sjunger om. Obesvarad kärlek. Det är väl skönt att veta att jag inte är ensam att ha dessa känslor haha. 
Jag hoppas bara jag kan släppa detta snart. Sluta drömma om detta och gå vidare. Sluta gå runt med en saknad i vad jag än gör. Det känns som att någon nära älskad person har dött. Den saknaden har jag. Svårt att bli av med en sån känsla bara sådär. Hoppas bara inte jag behöver sakna så mycket längre till. Det är så utmattande och gör en bara ledsen.

Insåg föresten nu när jag satt och spelade och sjöng vid flygeln i kyrkan att min kärlekslåt, ända låten jag skrivit, faktiskt inte alls stämmer med den personen jag skrev den till. Den passar perfekt ihop med mig och Madde faktiskt. Ändrade en rad i slutet och nu är den verkligen en låt om mina känslor för henne. Sjukt hur man kan skriva en låt 2 år i förväg innan den faktiskt helt passar in. Helt sjukt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0